CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Doakan Kami Berkekalan

Daisypath Anniversary tickers

Ikatan Sah...Alhamdulillah

Daisypath Anniversary tickers

Menarik Disini




Tuesday, December 4, 2012

Cerita Aku @ 4th Maternity & Baby Expo Midvalley

Meh aku nak cerita sikit tentang ekspo kali ni...
Ramai orang opkoslah kan... setiap masa... dah nama EKSPO!!!! 
Masing2 berebut nak dapatkan barangan idaman dengan harga yang MURAH!!!!!

Ekspo ni apa yang korang nak mesti ada... cuma kena pandai2 cari lorh!!! 
3 Hall kot bukak, aku sendiri pun tawaf beberapa kali kat semua hall tu...  nak survey barang2 yang aku nak!!!!

Tiada istilah PENAT ketika itu...hahahah

Yang syoknya pergi ke ekspo tentulah ada beberapa barang FREE yang dapat.......... 
Just isi form or Like page dorang dapatlah gift ni ;)

Dah nama pun FREE sapa xnak kan? Botol2 kecik tu senang aku nak bawa g hospital nanti ;)
Beberapa hari sebelum ekspo ni lagi, aku dah siapkan senarai barang2 yang aku nak cari kat sini.
Target utama aku awal2 sampai, cari booth Tomee Tippee!!!
Cuma terkilan sikit target nak beli elektrik breastpum tidak berjaya huhu... 
Tiada elektrik breastpump Tomee untuk ekspo kali ni!!!... FRUST!!! huhu
Last2 aku amik je la ni.....

Tomee Tippee Freedom Breast pump


Dapat manual pun jadilah... sebab nengok harganya jauh lebih MURAH!!!!! 
Manual breastpump ni harga RM199, dorang kasi RM99 hingget siap free gift disposable breast pads tuh. 
Aku pun dah nengok separuh harga, apa lagi... blink2lah mata nak!!!! haha
Cuma kena berusaha keras sikit la nak mengepam nanti.... ;)
InsyaaAllah kalau ada rezeki lain aku cari elektrik pump before aku masuk kerja...


Settle satu hal... yeay!!!!

Aku pun dah berjaya cari botol susu untuk mybaby... 
Sebagai persediaan kot2 lah ada masalah untuk Direct Feeding nanti... 
Botol yang aku pilih!!!!!


Brand MAM - harap sesuailah

Aku pilih 2 colour, Biru dan Hijau.... Harga pun murah RM26. Rasanya kalau normal price RM30++.

Apa yang aku nampak, kat ekspo ni booth yang paling ramai dan paling panjang nak membayor....
Booth PUREEN!!!!!!!!!!!!!
Masing2 berbakul borong pencuci n wet tissue... mungkin murahlah kot...
Aku pun x pasti huhu... xtau harga normal bape....
Ni yang aku dapat kat situ..................
Orang lain berbakul2... aku barang setengah bakul pun dah penat nak bawaknya...
berat kowt huhu....

Terselit jugak 2 pasang baju lagi....huhu


Ni antara barang aku x terfikir pun nak cari kat ekspo ni...
Tapi dah terjumpa, beli je la terus...
Ikutkan harga x jauh beza dengan harga kedai kat luar tuh... cuma murah dalam 10hingget je kot...
Buat pengubat duka x dapat elektrik breastpump... ambillah Elektrik Steam Sterilliser heheh
Beli kat booth Autumnz..... Steamer n warmer + dapat free gift disposable breast pads!!!



Harap semangat aku untuk buat stok susu nanti berjayalah hendaknya.... Amin...


Pada korang yang x dapat pergi tu...jangan sedey2 k...
5th Maternity & Baby Expo Will Coming......hehe April 2013 @Midvalley Exhibition Center ;)




12 Sudi Tinggal Jejak Di Sini...TQ dari Zura:

fifi

Alaaa..sy yg kat jb ni mampu tengok jek...uwaaa..

puan.mila

Uik byk nya...jeles nih..free gift tu y best!!

Hana Soffelia

hana xpernah jejak kaki ke baby expo masa preggy dulu. Asal ada je baby expo mesti ada halangan.. uhuk...

adventure mama

wahh..nak pg..tp baby pun tak de lgk..:(

Anna R.

Salam kenal juga ! Heee aah. Saya pun beli pump tommee tippee tu. Takde plan pun asalnye sebab dah plan nak beli anakku je. Tapi suami ternampak pump tommee tippee tu masa nak beli feeding bottle, then terus beli. Heeee. Murah2, hope ok lah masa guna nanti. Heee ;D

MyraQhairel

wahhh hepi dier shopping...heheh...part pad tu myra tak beli pon yg utk maternity dulu..pakai yg biasa bila period je coz lagi selesa dari pakai maternity punya..itu pendapat myra la...

Zurae

Fifi : Kalau x silap baru je lepas ekspo kat JB.. Next time pergi la, seronok ;)

Mila : Hehe tau xpe.. dah nama pun free... opkosla syok!!!hahaha

Hana : Ada hikmahnya tu awk x dapat pergi... ramai mom2be n mommy2 hilang kawalan ketika berada di Zon ini hehe...

Zurae

Zuraidah : InsyaAllah nanti ada rezeki tuk awak tu.. Sabar k ;)

Anna : Sama la kita, kang x beli menyesal lak.. Hopefully x mendatangkan masalah.

Myra : Aah la, balik umah terus bukak nak nengok camne rupanya pad tu... tebal semacam je..
Xtau Zura selesa pakai ke x... cuba je la dulu ;)

kurus

bestnyaa
semua complete dah nie ;)

Unknown

shopping sakan..hehehe...

Puteri Kayangan?@#$%????

Wahhh bestnya ..rasanya mcm dah complete tu dear ..tak sabar nak tengok baby dear nanti ..bestnya kat sana ..ada sale besar besaran untuk baby ..kat sni tak de ..tak best nya uhuk2

Aty Fared

sonok nyer shopping barang baby...:)

Post a Comment